Thursday, November 25, 2010

Kassid müügiks ja loomaliha praad

Kassid müügiks

Jõulud on siinmail alanud. Ega palju pole jäänud, vaevalt kuu aega. Tallinnassegi saabus jõulukuusk nädal tagasi. Starbucks kohvipood on selleks puhuks hinnakirja ja kohvitopsid jõulutemaatikasse pannud. Saab nii eggnog (munajook) kui ka piparkoogimaitselist kohvi. Paljaste säärtega päiksepaistelisel päeval lumisel taustal jõluvana pilti vaadates ei teki sugugi jõulutunnet.

Reede, 19.november, läks lahti kaks suurt kampaaniat, algas krabihooaeg ja pandi kassid Macy's kaubamaja aknale. Päris kassid ja koerad. Kaubamaja vaateaknas olevaid loomi sai vaadata reaalajas kuni 1.jaanuarini 2011. Järgmine aasta uuesti.

Macy's kaubamaja on koostöös kohaliku SPCAga (loomade vastu suunatud vägivallaga võitlemise selts) juba üheksandat aastat teinud kampaaniat, et varjupaigas olevatele loomadele kodu leida. Kokku on selle kampaania käigus kodu leidnud 2000 looma. Väga muljetavaldav. Seda trikki tasub kindlasti ka Eestis proovida, ükspäev kirjutan sellest ideest Tartu Kodutute loomade varjupaigale ja Kaubamajale. Kui idee teoks saab on jõulueelsel ajal lastega kaubamajas käimine lausa "ohtlik", sest varrukast sikutav väänik lubab KINDLASTI ise looma eest hoolitseda ja kõik kodused koolitööd ilma kamandamata ära teha ja nüüdsest hakkab ise oma tuba korras hoidma ja miljon muud asja teoks teha. Ilmselt veel järgmine aasta saab rahulikult jõlude ajal lastega poes käia, aga edaspidi, mine tea.
Käisime seda imeasja ka ise vaatamas ja pildistamas, päev enne saabus mu uus kaamera. Nüüdsest saab blogisse parema kvaliteediga pilte kui seda iPhone võimaldas.

Black Angus loomaliha

Veiseliha on siin minu jaoks omandanud hoopis teise tähenduse. Olin kuulnud mitmeid lugusid siinse loomaliha headusest, aga kui aus olla ei osanud neist vaimustuda. Mitte, et ma liha ei armastaks, aga korra nädalas liha süüa on minu jaoks juba piisav. Pigem hoolin heast kalast, sest seda söön vähem, kui peaks. Oleme siin söönud ka mitmeid burgereid, neid saab Euroopas kõvasti paremaid. Aga nii head loomaliha kui siin pole ma kunagi varem saanud. Varasemalt polnud ma ka saanud portsu, mis on 22 untsi suur lihakäntsakas (natukene üle 600 grammi).
Aberdiin-anguse tõugu veiseid kasvatatakse kõige rohkem Ameerika ühendriikides ja Argentiinas. Kuna mul neid imemaitsvaid lihalõike süües kaamerat veel polnud, siis tuleb teil esialgu leppida piltidega, mille varastasin internetist.
Prime rib

Rib eye
Kui keegi teab prime rib ja ribeye eestikeelset vastet, olen väga tänulik, kui jagad seda ka minuga. Liha on toorelt pekiga pooleks, mis peale grillimist välja sulab ja lihale maitset annab.
Viimati külastatud steak house menüüs pakuti ka wagyu loomaliha, mis pärineb Jaapanist. See liha on eriti hõrk ja mahlane, sama mahlane on ka selle hind. Kuna Jaapan on Hawaile lennukiga 5 tundi lähemal kui SF, siis proovisime Hawail olles ära kobe beef'i (loomaliha Kobe piirkonnast Jaapanis)Kordi odavamalt, kui SFis. Oli tõesti hõrk ja maitsekas. Hawaii muudest seiklustest saab lugeda siit. Täna on Thanksgiving (tänupühad) ja tõttame koos kõigi ameeriklastega kalkunit pugima.

Kokakool

Minu teadmised krabi valmistamisest on null. Kuna siin algas krabihooaeg panin end kirja kokandusklassi ja õpin kuidas teha krabist midagi söödavat. Kuna Magnus on detsembris pea 2 nädalat Eestis, siis tundus hea ajaviide olevat. Kokakoolist saab lugeda pikemalt siit.
Vennale profinuga otsides sain ka nugade alal targemaks, ma arvan, et koju tulles tuleb ikka vennaga kahasse restoran avada.

No comments: